Mediko

Blog · December 8, 2023

Zubni implanti

Tržište zubnih implanata

Prema izveštaju kompanije Fortune Business Insights, tržište dentalnih implanata dostiže vrednost od 4.42 milijarde dolara u 2023. godini, sa očekivanim rastom na 6.95 milijardi dolara do 2030. godine. Prognozira se da će ovo tržište ostvariti stopu rasta od 6.7% u periodu od 2023. do 2030. godine. Zubni implanti se često koriste za podršku stomatološkim protezama. Rastuća učestalost oralnih poremećaja širom sveta podstiče potražnju za ovim implantima.

Fortune Business Insights predstavlja ove informacije u svom izveštaju pod nazivom “Globalno tržište dentalnih implanata, 2023-2030.”

Odlučujući trenutak u industriji

U februaru 2022., kompanija Zest Dental Solutions je predstavila LOCATOR R-Tx abutment za svoje svestrane LOCATOR overdenture inserte. R-Tx donosi veću fleksibilnost i dugovečnost, pružajući podršku u tretmanu slučajeva sa uskim i standardnim grebenima.

Ključne informacije

U 2020. godini, Svetska zdravstvena organizacija (SZO) izvestila je da je broj osoba pogođenih oralnim bolestima bio 3,5 milijardi. Prema časopisu Multidisciplinary Care iz 2020. godine, digitalna dentalna tehnologija postaje dominantna, s oko 34% kliničara koji je integrišu u svoju praksu. Tržište dentalnih implanata kategorisano je prema sastavu na titanijum, cirkonijum i druge materijale. U 2022. godini, evropsko tržište ostvarilo je prihod od 1,70 milijardi dolara.

Vodeći proizvođači koju su navedeni u izveštaju su: Institut Straumann AG (Švajcarska), Dentsply Sirona (SAD), Henry Schein, Inc. (SAD), ZimVie Inc. (Zimmer Biomet) (SAD), Osstem Implant (Južna Koreja), BioHorizons (SAD), CeraRoot SL (Španija), Envista Holdings Corporation (Danaher) (SAD), Cortex (Izrael), Dentium (Južna Koreja), Zest Dental Solutions (SAD).

Segmentacija tržišta

Titanijumski implanti postaju popularni zbog visoke biokompatibilnosti. Tržište je segmentirano po materijalu, uključujući titanijum, cirkonijum i druge materijale, pri čemu se očekuje da će titanijumski segment zadržati značajan udeo na tržištu dentalnih implanata. Ovo se pripisuje izuzetnoj pogodnosti titanijumskih dentalnih implanata za različite postupke, njihovoj nealergijskoj prirodi i izuzetnoj biokompatibilnosti.

Među različitim dizajnima, tržište se klasifikuje u konusne implante i paralelne zidne implante. U 2022. godini, konusni implanti dominirali su tržišnim udelom. Ovi implanti posebno su pogodni za trenutno postavljanje, dizajnirani za uske prostore i idealni za zube sa susedstvom korena. Ove prednosti doprinose njihovoj popularnosti kao preferiranog tretmana odmah nakon vađenja zuba.

Tržište je dalje kategorizovano po tipu u implante koji se ugrađuju u kosti, ispod kosti ili kroz kost. Najčešće korišćeni implanti su oni koji se postavljaju unutar kosti, pa je to segment koji je imao značajan tržišni udeo u 2022. godini.

Segment samostalnih praksi zauzeo je prominentnu tržišnu poziciju, podstaknut povećanom preferencijom pacijenata za ove prakse u postupcima dentalnih implanata, zbog prisustva veštih zubara.

Pokretački faktor

Nekoliko ključnih faktora podstiče rast tržišta, uključujući povećanje slučajeva gubitka zuba, porast troškova zdravstvene zaštite po glavi stanovnika, snažnu potražnju za estetskom stomatologijom i uvođenje tehnološki naprednih proizvoda. Učestalost dentalnog turizma raste među starijom populacijom, što olakšava proširenje tržišta.

Regionalni uvidi

Prihod od evropskog tržišta dostigao je 1,70 milijardi dolara u 2022. godini. Ovaj rast je bio pod uticajem različitih faktora, uključujući obimno prisustvo proizvođača dentalnih implanata, povećanu preferenciju za zubne implante, kontinuirano rastuću stariju populaciju i povoljne politike nadoknade. Ovi elementi zajedno doprinose povećanoj potražnji za dentalnim implantima u regionu.

Konkurentski pejzaž

Institut Straumann AG je zadržao značajan tržišni udeo u 2022. godini. Neki od vodećih igrača na tržištu su Institut Straumann AG, Danaher i Dentsply Sirona.

Komplentan izveštaj je izrađen u 2022. godini i obuhvata period od 2023. do 2030. godine. Obrađeni su podaci od 2019-2021. godine. Segmentacija je urađena po materijalima, dizajnu, tipu, korisnicima i regionima. Kompletan izveštaj možete pročitati ovde.